25.11.09

"Δωρεά λάβατε - δωρεά δότε"

Είναι σπάνιο, ελάχιστοι κάνουν πράξη αυτή την προτροπή του Ιησού. Οι περισσότεροι είναι δεμένοι, δεμένοι, τυλιγμένοι , δείχνουν «μούμιες» και το σουδάριο που τους καλύπτει είναι ένα τεράστιο «εγώ». Αυτό το «εγώ» υπαγορεύει ώστε η κάθε τους σκέψη και κίνηση να γίνεται για δικό τους αποκλειστικά όφελος. Θεωρούν ότι αυτό τους κάνει ευτυχισμένους και χαρούμενους. Νομίζουν όμως , για ψευδαίσθηση πρόκειται, για μια επιφανειακή μόνο ευχαρίστηση. Μια απόλαυση για τους ίδιους , μια δυστυχία όμως για κάποιους άλλους.

Προσπαθούν μερικοί να κάνουν πράξη την εντολή αυτή , ξετυλίγουν τα οθόνια , αφαιρούν το σουδάριο , παύουν να θυμίζουν μούμιες και αρχίζουν έναν δύσκολο αγώνα , μια επίπονη προσπάθεια που θα τους δώσει πίσω την χαμένη ανθρώπινή τους όψη. Μου θυμίζουν ορειβάτες σε μια δύσκολη ανάβαση΄ θα μπουν σε χιονοθύελλες , θα αποπροσανατολιστούν, θα χάσουν εξοπλισμό και εφόδια αλλά δεν τους νοιάζει. Είναι περήφανοι εκεί που έφτασαν. Είναι περήφανοι που μπόρεσαν να νικήσουν τις δυσκολίες αυτές. Θα χαρούν την όμορφη θέα, θα δουν τον ορίζοντα ,θα μεταφέρουν την εμπειρία τους και το όραμά τους σε άλλους κάνοντάς τους χαρούμενους. Αυτοί , οι αποδέκτες, με την σειρά τους θα ξεκινήσουν τον δικό τους αγώνα , θα κατακτήσουν τις δικές τους κορυφές , θα μεταφέρουν το δικό τους μήνυμα και αυτοί θα παρασύρουν άλλους, γινόμενοι το παράδειγμα , το ιδανικό, η φωτιά που καίει τις συνειδήσεις και φωτίζει τον κόσμο (των μουμιών) . Μοιάζει όλη αυτή η πορεία από το εγώ στο εμείς ως μια αλυσίδα , με πολλούς κρίκους , εμάς, που μας συνδέει η αγάπη προς τον συνάνθρωπο, που μας φωτίζει το «δωρεάν λάβατε, δωρεά δότε», που όσο μεγαλύτερη γίνεται , όσο πιο πολλούς κρίκους έχει, τόσο πιο πολύ μπορούμε να ελπίζουμε , σε έναν καινούριο κόσμο όπου δεν θα κυριαρχεί το εγώ και η ανταμοιβή αλλά το εμείς και η θυσία.

Θα υπάρξουν προβλήματα στην πορεία αυτή αλλά εμείς θα προσπαθήσουμε να αλλάξουμε γνώμη και στους άλλους , θα τους δείξουμε πόσο όμορφο είναι να είσαι άνθρωπος . Θα την μεγαλώσουμε την αλυσίδα ΕΜΕΙΣ.


Αντώνης Τσαντήλας.

No comments: