23.3.09

Ο Κωστάκης, και η τριανταφυλλιά του.

Ο κόσμος μας είναι δημιουργημένος «καλά λίαν». Αυτό άκουσα σήμερα στο σχολείο και παραξενεύτηκα. Καλά που το είδατε , ήθελα να ρωτήσω τον καθηγητή μας.

Εγώ το μόνο που βλέπω, στη διαδρομή από το σχολείο στο σπίτι ή στο φροντιστήριο, είναι μπετόν, σκουπίδια, καχεκτικά δενδράκια, και φυτά με μαραμένα σχεδόν πράσινα φύλλα. Κοίταξα δίπλα την συμμαθήτριά μου την Άννα και αυτή την ίδια απορία είχε. Καλά σκέφτηκα…άσε τον κύριο στον κόσμο του…

Σας παρακαλώ.. ακούστηκε η παρατήρηση. Ωχ μας κατάλαβε σκέφτηκα!! Για να ακούσουμε τι έχει να μας πει και ο Κωστάκης.

-Καλά… ο Κωστάκης… Αυτός είναι ονειροπαρμένος..τι να μας πει ο Κωστάκης σκέφτηκα..

- Είναι πολύ όμορφος ο κόσμος μας Κύριε ..άρχισε ο Κωστάκης.

-Δηλ. Κωστάκη? που το ξέρεις? είπε ο Κύριος

-που το βλέπεις Κωστάκη? Αναρωτήθηκα και εγώ σιωπηλά κοιτώντας πονηρά την φίλη μου..

-Παντού , είπε ο Κωστάκης. Στα φυτά πάνω από όλα. Εμένα Κύριε τα φυτά μου αρέσουν πολύ. Μου αρέσει να βλέπω τα άνθη τους. είναι τόσο όμορφα, πολύχρωμα και με ωραία σχέδια. Μου αρέσουν όμως και οι καρποί που κάνουν τα φυτά. Νόστιμοι. Ουουου. Πολύ νόστιμοι. Έχετε φάει ποτέ Κύριε φρέσκο καρύδι? ή αμύγδαλο? Ε??

-Όμως θαυμαστός είναι και ο τρόπος που αναπτύσσονται με όλες αυτές τις πολύπλοκες λειτουργίες , που τόσο με δυσκολεύουν όταν τις κάνω μάθημα.

Να δείτε πως λένε μια λειτουργία τους…(ξύνει αμήχανα το κεφάλι του..δεν θυμάται..)Αυτή ντε που μας δίνει το οξυγόνο.

-Την φωτοσύνθεση ? Ρωτά ο Κύριος

-Ναι!!! την φωτοσύνθεση!!! που το ξέρετε? Τελικά Κύριε με τα φυτά καλύτερα είναι να τα μυρίζεις και να τρως τους καρπούς τους , παρά να διαβάζεις για τις λειτουργίες τους .

-Τι άλλο Κωστάκη έχεις να μας πεις για τα φυτά που τόσο σου αρέσουν,

-Η μυρωδιά τους κύριε !!! αφού να φανταστείτε , μερικές φορές μυρίζω μια τριανταφυλλιά που έχουμε στον (μικρό) μας κήπο και ξεχνιέμαι τόσο πολύ που πολλές φορές χάνω και την πρώτη ώρα…

Όμως και τα μεγάλα φυτά είναι πολύ χρήσιμα κύριε. Σκεφθείτε την Αθήνα χωρίς τα δάση που υπάρχουν στην Πεντέλη ή στην Πάρνηθα ή στον Υμηττό, με την παραμικρή βροχή θα πλημμυρίζαμε.


-ξέρετε Κύριε ότι στην Πάρνηθα υπάρχουν ελάφια? και πολλά άλλα άγρια ζώα? και πουλιά? Πείτε μου αν δεν υπήρχαν τα φυτά και τα δένδρα που θα έβρισκαν καταφύγιο? και εγώ αν δεν είχα αυτή την τριανταφυλλιά που θα εύρισκα δικαιολογία όταν αργώ? ….

Κοίταξα πάλι την Άννα. Νομίζω κατάλαβα τι ήθελε και αυτή να μου πει..

Ο κόσμος είναι φτιαγμένος «καλά λίαν» , και πρέπει να υπάρχει ένας ονειροπαρμένος Κωστάκης, που θα γίνει η αιτία να ψάξουμε τις ομορφιές του, πέρα από το μπετόν , τα σκουπίδια, και τα κιτρινισμένα καχεκτικά δενδράκια που μας περιβάλλουν. 

Από την Μαρία Λεγάκη

No comments: